ePay stiftere tilbagekøber online betalingssystem
To af de oprindelige ePay-stiftere, Thomas Knudsen og Morten Lanng Gulstad, genopliver deres oprindelige brand, epay.dk og overtager nu den betalingsløsning, som stifterne i sin tid solgte fra. Online betalingsløsningen overtages fra de nuværende ejere, Worldline, og der er indgået aftale om et partnerskab.
Der bliver travlt på kontoret i Aalborg, hvor to af de oprindelige stiftere og udviklere af online-betalingssystemet ePay i dag holder til. Firmaet skal således i gang med at rekruttere flere nye medarbejdere, efter at de tidligere aktiviteter med håndtering af betalinger igen er kommet i hænderne på de to oprindelige ejere og stiftere. Derfor er der glæde og arbejdsiver at spore hos Morten Lanng Gulstad og Thomas Knudsen, der sammen med to øvrige oprindelige stiftere, i 2015 solgte ePay til Bambora.
De hidtidige ejere af ePay betalingsløsningen, Worldline ønsker at fokusere forretningen, og partnerskabet går på, at det genoplivede ePay tilbage i det oprindelige regi kan tilføre flere nye kunder, både for Worldline og for ePay.
Andre aktiviteter
De to specialister i online betaling har i mellemtiden stiftet firmaet Cardtokens.io, der leverer en nem løsning til at opdatere betalingskort, som er tilmeldt abonnementsløsninger. Muligheden for igen at administrere og udvikle på ePay betalingsløsningen bød sig lidt tilfældigt, og så endte det med en aftale:
”Worldline, der er en af verdens største indenfor indløsning af betalinger, med 22.000 medarbejdere og repræsenteret i 55 lande, bliver partner i konstruktionen, sådan at forstå, at strategien er, at vi er med til at generere flere kunder ind i deres system"
fortæller Morten Lanng Gulstad, der glæder sig til at se betalingsaktiviteterne vokse i ePay.
Når der skal rekrutteres op mod 10-12 udviklere, supportmedarbejdere med videre, så skyldes det, at udviklingshastigheden skal øges for at tilføje ny funktionalitet på epay.dk og gøre det endnu enklere at benytte systemet:
”Tingene sker hurtigt i denne verden, så vi har travlt med at gøre systemet til den foretrukne løsning i Danmark og andre nordiske lande. Nu går vi ind i en rekrutteringsproces, og så skal vi bare derud ad”
siger han.
Dansk top-tre
Han regner med, at ePay ender med at komme op i Danmarks top tre af udbydere, når det gælder størrelse.
”Vi overtager i princippet tusinder af kunder nu, men der vil løbende ske en udvikling, så vi tror på en vækst som betyder, at vi forhåbentligt kan blive blandt de største udbydere i Danmark”
fortæller han og tilføjer, at han regner med, at ca. 80 procent af aktiviteterne vil være danske, og de øvrige 20 procent vil være nordiske.
”Udviklingen går som sagt hurtigt, og det handler i vid udstrækning om sikkerhed. Derfor ser vi også ind i en fremtid, hvor vi vil udvikle systemer, der gør det mere sikkert og fremfor alt nemmere at betale online”
siger han.
Får travlt
Morten Lanng Gulstad glæder sig meget til at komme i gang og i starten kommer alt til at dreje sig om at give kunderne den bedste support:
”Da vi i sin tid solgte, havde vi meget lidt tid til faktisk at udvikle og se på nye forretningsmodeller. Jeg er klar over at der kommer en periode her, hvor vi får travlt, men så skulle der gerne være andre, der overtager på den front, så vi kan få hænderne frie til at fokusere på, hvordan vi kan gøre løsningen endnu bedre. Jeg er blevet klogere med årene”
smiler han.