ePay logo

Sådan kommer du i gang

En trin for trin guide til hvordan du kommer i gang med at modtage betalinger

1

Opret en ePay-konto

Inden du kan sætte ePay op på din hjemmeside, skal du oprette en konto ved ePay.

Det tager kun få minutter at oprette en konto, og du behøver ikke et kreditkort for at oprette kontoen. Klik på knappen herunder.

Hvornår skal jeg betale for mit abonnement?

Dit abonnement til ePay starter fra den dag, vi modtager og aktiverer din indløsningsaftale fra indløseren (f.eks. Worldline).

Samtidig med at vi aktiverer indløsningsaftalen, bliver din konto automatisk lavet om til en produktionskonto, så du kan modtage rigtige betalinger.

Du vil få dage efter aktiveringen af din konto modtage en faktura for dit abonnement pr. e-mail.

2

Opsæt ePay på din hjemmeside

Du kan vælge mellem tre integrationsløsninger

Når du opsætter ePay på din hjemmeside, skal du bruge dit ID'et på dit salgssted 🛍️, samt din API-nøgle 🔑. Du finder begge dele i inde i ePay backoffice (administrationen).

🛍️ Et salgssted er det sted, hvor du modtager betalinger - for eksempel din webshop. I ePay er dit salgssted det miljø, hvor du styrer dine betalingsindstillinger og opsætning.

🔑 En API-nøgle fungerer som din unikke adgangskode, når dit system skal tale med ePay. Den bruges til at identificere dig og sikre, at betalingerne sendes det rigtige sted hen. Denne er hemmelig og må ikke deles med andre.

💡Din ePay-konto har både en testtilstand og en livetilstand - husk, at både dit salgssted og din API-nøgle er forskellige i hver.

3

Opfyld kravene til din hjemmeside

Vores indløsere har en række krav, som din hjemmeside og betalingsformular skal overholde.

Du skal sørge for, at din hjemmeside og webshop overholder disse krav, da du ellers ikke vil blive godkendt til at modtage betalingskort.

Krav til at kunne modtage betalinger

  • Din virksomhed skal være registreret med et CVR-nummer.
  • Din virksomhed skal stå som ejer af det domæne, som betalingsformularen sættes op på. Du kan tjekke disse oplysninger hos Punktum.dk.
  • Handelsbetingelser og fortrolighedspolitik skal være tilgængelige på hjemmesiden og kunderne skal aktivt kunne bekræfte at have læst og forstået disse, før betaling påbegyndes. Hvis du ansøger Nets om en indløsningsaftale til Dankort, skal dine handelsbetingelser stå på dansk.
  • Handelsbetingelser skal indeholde følgende:
    • Virksomhedsoplysninger (CVR, navn og adresse).
    • Fortrydelsesret (min. 14 dage) og reklamationsret (min. 24 måneder).
    • Information om returforsendelse og klagemuligheder.
    • Leveringsmulighed og leveringstid.
    • Betalingsmuligheder og information om hvornår betaling trækkes (f.eks. 'Betaling trækkes fra kortet ved afsendelse af bestilling').
  • Virksomhedens navn, adresse, CVR-nummer og kontaktinformationer (e-mailadresse og telefonnummer) skal fremgå på hjemmesiden.
  • Der skal foreligge ydelser/produkter inkl. beskrivelser og billeder der giver et retvisende billede af virksomhedens handelsområde.
  • Ydelsernes/produkternes priser skal angives med både korrekt valutafortegnelse, samt om det er inkl. eller ekskl. moms.
  • Du skal præsentere kortlogoer for de betalingskort, som dine kunder kan betale med på din hjemmeside. Du kan hente kortlogoerne her. Bemærk, at hvis du kun har en indløsningsaftale til Dankort, må du kun vise Dankort-logoet på din hjemmeside.
  • Siden, hvorpå dine kunder indtaster deres kortoplysninger, skal ligge på en SSL-sikret forbindelse (denne klarer ePay for dig, da vores betalingsvindue er SSL-sikret.).
  • Når dine kunder har gennemført deres betaling på din hjemmeside, skal de præsenteres for en kvittering.

Krav hvis du modtager abonnementsbetalinger

Skal du modtage abonnementsbetalinger på din hjemmeside, kræver det, at du tilføjer en række oplysninger på din hjemmeside.

  • Abonnementsbetingelser og almindelige handelsbetingelser skal bekræftes separat af kortholder før betaling (2x checkbox).
  • Abonnementsbetingelser skal indeholde information om:
    • Procedure for ændringer/fornyelse af kortnummer.
    • Hvordan og hvor ofte kunden vil modtage/få adgang til kvitteringsoplysningerne, jf. loven om visse betalingsmidler.
    • Hvornår trækkes penge hos kortholder (f.eks. løbende hver 30. dag fra aftaleindgåelse eller hver d. 1.).
    • At virksomheden gemmer kundens kortinformation.
    • Hvordan kunden kan begynde at abonnere på ydelsen/produktet.
    • Hvordan kunden kan opsige abonnementet.
    • Anden relevant information for eksempel bindingsperiode, opsigelsesfrist, kvittering efter køb etc.

Overvejer du at anvende abonnementsbetalinger gennem ePay, er du velkommen til at kontakte os for yderligere rådgivning.

OBS: Overholder din hjemmeside ikke ovenstående krav, vil behandlingstiden blive forlænget, når du ansøger om en indløsningsaftale.

4

Ansøg om en indløsningsaftale

💡 Har du allerede en indløsningsaftale, skal du springe over dette trin.

Hvorfor skal jeg ansøge om en indløsningsaftale?

Det er din indløsningsaftale, der afgør, hvilke betalingskort der kan bruges til betaling på din hjemmeside.

Eksempelvis er Nets den eneste indløser, der kan håndtere Dankort. Derfor har mange danske virksomheder som minimum en indløsningsaftale med Nets.

Det er med indløseren, du aftaler, hvilken bankkonto pengene skal overføres til.

✔ Når du har indsendt din ansøgning til indløseren, skal du give os besked.

Hvor lang tid går der, før indløsningsaftalen er på plads?

Når du har indsendt din ansøgning til indløseren, går de i gang med at behandle den. I den forbindelse foretager de bl.a. en kreditvurdering af din virksomhed, og det kan derfor godt tage noget tid.

Når indløseren er færdig med at behandle din ansøgning, fremsender de en kontrakt til dig, som du skal underskrive og sende retur til dem.

Når de har fået kontrakten retur, opretter de indløsningsaftalen og afsender den til dig pr. e-mail. ePay modtager automatisk en kopi af aftalen.

Du skal påregne en behandlingstid på 4-6 uger for at få aftalen på plads med indløseren. Derfor anbefaler vi, at du sætter gang i din ansøgning i god tid.

Vi anbefaler også, at du gennemgår kravene for din hjemmeside, inden du indsender din ansøgning, da det ellers kan forlænge processen.

For at få en status på behandlingen af din ansøgning, skal du kontakte indløseren.

5

Indløsningsaftalen er på plads

Når din indløsningsaftale er blevet oprettet hos indløseren, sender indløseren automatisk en kopi af aftalen til ePay (når du har valgt ePay som betalingsmodul i din ansøgning).

Når vi modtager din indløsningsaftale, tilføjer og aktiverer vi automatisk aftalen på din ePay-konto og giver dig besked herom pr. e-mail.

Du er nu klar til at tage imod online betalinger på din hjemmeside.

For at kunne modtage rigtige betalinger gennem ePay, skal du udskifte både salgssteds-ID og API-nøgle med dem, der bruges i livetilstand.

Har vi ikke aktiveret din indløsningsaftale i løbet af 24 timer, så kontakt os for at få den aktiveret.

Bemærk ved Clearhaus: Vi skal bruge din API-nøgle fra Clearhaus for at aktivere din ePay-konto.

6

Fejrer at du nu kan modtage betalinger

Det er vigtigt at fejre de små sejre. Klik på knappen for at fejre, at du nu kan modtage betalinger på din hjemmeside.
Lav din første testbetaling
på blot få minutter.
Prøv ePay gratis og kom i gang med det samme.